Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Kristinehamns GS
Gymmix
Gymmix (gruppträning) vårens schema med start från v 37 på Marieberg och KPS
Måndag    17.45-18.30   Tabata    Sussie    Mariebergssalen 
Måndag    18.45-20.00    Yoga    Lizette       Mariebergssalen
Måndag    19.15-20.30    Intensivgympa    Sofia/Linnea   KPS

Tisdag    17.00-17.40   Efit    Elisabeth    Mariebergssalen 
Tisdag    17.45-18.15    Kangoo    Elisabeth    Mariebergssalen ( föranmälan till 070 -3182514)  
Hyra av skor 40:-/ tillfälle
Tisdag    18.30-19.30   Core/funktionell träning    Elisabeth    Mariebergssalen

Onsdag    18.45-20.00    Kick´n box Gunilla Y och Anna Roos  Mariebergssalen
Onsdag    19.15-20.15    Medelgympa    Lisbeth    KPS
Onsdag    10.00-11.00   " Seniorkraft" ( Senior/lättgympa )   Ingela    KPS

Torsdag    17.15-18.30    Step/styrka    Linda    Mariebergssalen
Torsdag    18.45--19.45    HIIT    Nina    Mariebergssalen
Torsdag    19.00-20.15   Medelgympa    Gunilla A    KPS

Fredag    16.15-17.15    Cirkelfys    Nina/Fredrik    Mariebergssalen
                                                                                                                                     
Söndag  UV mix och annan träning kommer under höstterminen på Marieberg. Håll utkik! på Facebook och vår hemsida.
                                                                                                                       

Passbeskrivningar:
Gruppträning består av en grupp med personer som tränar tillsammans med en instruktör som ansvarar för passets upplägg och musik. Musiken är en viktig del i gruppträningen, men det finns gruppträningspass där musik inte förekommer.

Intensiv-medel och lätt -GYMPA:
Musikinspirerat gympapass som passar alla ! Passet varvas med styrka, rörlighet och  konditionshöjande stegvariationer  och ibland hopp. Styrkeövningar sker stående och  på golvet.
Passet börjar alltid med uppvärmning och avslutas med stretch/vila och är 45-60 min långt.

Yoga:

Yoga är en långsam, enkel avkopplande och samtidigt energigivande träning som alla, oavsett tidigare erfarenheter kan utföra och kan få ut något av. Yogan är mentalt avkopplande och passar den som tränar mycket eller har ett aktivt liv på annat sätt. Den är ett perfekt kompliment till annan träning.Yogan ökar din rörlighet, reducerar spänningar i kroppen, ökar din träningsprestation och minskar stress genom att stilla sinnet och ge ett ökat lugn. Rörelserna hålls en längre stund och  i kombination med djupandning


EFIT: :
= Effektiv, funktionell, intensiv träning. Träningsformen består av korta och intensiva pass, uppbyggda av funktionella rörelser och styrkeövningar som effektivt gör dig allsidigt tränad.

Kangoojump:
Kangoo Jumps minskar belastnings effekterna med upp till 80 %. De ger det bästa skyddet för dina vrister, knän, höfter samt nedre delen av ryggen och ryggraden. Studs – träning är en träningsform som förstärker dina armar, ben, lår, mage och höfter, ökar din smidighet, stärker musklerna totalt, ökar förbränningen, ger en aerob effekt för hjärtat, leder dig till ett tillstånd av välmående. Hyra av skor 40:-/ tillfälle

Core/funktionell träning:
Ett pass där vi tränar bålen mest med balansövningar ,rörlighet och styrka i en härlig mix. Vi använder oss mest av vår egen kroppsvikt som redskap där teknik går före hastighet.

HIIT:

= hög, intensiv, intervall träning. Korta högintensiva träningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träning på kort tid. Vi kommer skifta i upplägget med antal rep och antalet övningar. Olika passupplägg vid varje tillfälle. Varje pass startar med ordentlig uppvärmning och avslutas med nedvarvning och stretch. Ett pass som passar såväl nybörjare som tränade, då du alltid kör efter egen förmåga!


Kick´n box: 

är ett pass som vi tränar både kondition och styrka. Vi slår och sparkar på mitzar. Vi alternerar genom att jobba 2 och 2 , i grupp och även enskilt. Passet är uppdelat på uppvärmning, där kvällens slag och sparkar vävs in, fortsätter med slag och sparkar i olika sekvenser. Vi får in styrka och flåsdel och avslutar med gemensam nedvarvning och stretch.

Passet är 75 min.


Step/styrka:
Ett pass där vi tränar både kondition och styrka. Vi varierar mellan enkla steg och stegkombinationer på och runt stepbrädan. Detta varvar vi med olika styrkeövningar bl a med hjälp av hantlar, viltplatta, skivstång, gummiband, boll och vår egen kroppsvikt.

Cirkelfys:
Stationsträning i olika tidsintervaller. Vi tränar både styrka och kondition, med eller utan redskap. Ett pass för alla, man jobbar i eget tempo men är väl påhejad av oss ledare för att man ska få ut det bästa av sin egen träning. 
Varmt välkomna Nina o Fredrik


UV mix

Ett nytt pass i Gymmix regi som syftar till att träna tillsammans en vuxen och en ungdom. Passet leds av Nina och Lollo som själva så klart kommer att träna tillsammans med sin ungdom.

Tillsammans sätter vi målet för vår träning och hjälps åt att nå dit.

I passet blandar vi kondition med styrks på enkla sätt.

Vi arbetar med både kroppsegen vikt och redskap. Inga förkunskaper krävs, men alla ungdomar ska vara 10 år eller äldre.

Passet är uppdelat i tre delar: 

Första delen är uppvärmning med utmaningar.

Andra delen är i huvudsak en styrkedel.

Tredje delen är inriktningen kondition.

Passet är 45 min.


Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Kristinehamns GS, 18/09 19:28 
Kristinehamns GS, 14/08 13:05 
Kristinehamns GS, 23/05 16:10 
Kristinehamns GS, 20/02 13:03